Maxxis prezentē jauno run-flat riepu
Produkcija

Pavisam nesen Taivānas riepu ražotāja Maxxis izmēģinājumu poligonā Kuņšaņā (Ķīnā) notika oficiālā jaunās paaudzes Run-Flat riepu Maxxis Victra M36+ prezentācija.

Protektora zīmējums palicis tāds pats kā iepriekšējam modelim (Maxxis Victra M36), taču kompānijas inženieri uzlaboja gumijas maisījumu un riepu iekšējo struktūru, lai jaunais produkts būtu labāks par priekšgājēju pilnīgi visos parametros.

Poligons Kuņšaņā Maxxis kompānijai izmaksāja 1 miljardu juaņu (150 miljoni dolāru). Tas pamatoti tiek uzskatīts par vienu no modernākajām un vislabāk aprīkotajām izmēģinājuma trasēm Ķīnā. Poligona platība ir 860 tūkst. kvadrātmetru, kur Maxxis testē savas vieglo automašīnu, kravas automašīnu un arī autobusu riepas.
Poligona perimetrs ir 6000 metri, komplekss ietver sevī trases bremzēšanas un vadāmības pārbaudei uz sausas un slapjas virsmas, trases izturības pārbaudi, braucot lielā ātrumā, kā arī trokšņu līmeņa un braukšanas komforta pārbaudi. Turpat atrodas ātrgaitas ovāls ar virsmu, kas pagriezienos novietota 45 grādu leņķī, kā arī sekcijas ar automatizētu apūdeņošanas sistēmu. Trokšņu līmeņa pārbaudei vien tika uzbūvēti 13 segmenti, kas atdarina dažādu veidu ceļa segumus.

Maxxis Victra M36+ riepas, kas tika uzstādītas uz BMW 328Li, pārbaudīja profesionāls pilots, bet dati tika ievākti, izmantojot modernu aprīkojumu. Turklāt žurnālisti paši varēja novērtēt jauno riepu sniegumu.

Riepas izgatavotas, izmantojot jaunu MRS (Maxxis Runflat System) tehnoloģiju, par ko liecina īpašs marķējums riepas sānos.

Kā jau minēts, protektora zīmējums nav mainījies, un Maxxis Victra M36+ no iepriekšējā modeļa ir mantojušas asimetrisku dizainu ar četriem drenāžas kanāliem un diagonāli izvietotām rievām, kuras paātrina ūdens novadīšanu. Turklāt L veida rievojums samazina troksni.

Lai noteiktu trokšņa skaļumu, auto iekšpusē tika instalēta VBOX sistēma ātruma kontrolei, kā arī mikrofons, kurš tika novietots blakus priekšā sēdošā pasažiera galvai.


Testi tika veikti uz nelīdzenas virsmas, automobilim sasniedzot ātrumu 60 un 80 km/h. Pēdējā gadījumā riepas uzrādīja rezultātus 64,08, 67,26 un 56,33 dB, un, pēc Maxxis pārstāvju teiktā, tas nozīmē, ka jaunajām riepām "ir zināmas priekšrocības, salīdzinājumā ar konkurentiem".

Tālāk sekoja bremzēšanas efektivitātes testi, kuriem ir būtiska loma jaunu riepu izstrādē. Lai veiktu šādu testu, poligonā tika uzbūvēti vairāki segmenti ar atšķirīga tipa segumiem.

Bremzēšana tika veikta ar ātrumu 100 km/h uz sausas virsmas un ar ātrumu 80 km/h uz slapjas virsmas. Pēc desmit braucieniem tika izskaitļots gala rezultāts, kuru nosakot, tiek ņemta vērā temperatūras un citu faktoru ietekme.

Uz sausa seguma vidējais rezultāts bija 36,76 metri, kas ir pietiekami labs, turklāt riepas uzrādīja aptuveni vienādus rezultātus katrā braucienā, un arī tas liecina tām par labu.

Uz slapjas virsmas riepas uzrādīja rezultātu 29,06 metri, kas, kā atzīmēja Maxxis, nozīmē to spēju nodrošināt optimālu drošību lietainā laikā.

Subjektīvajiem testiem arī ir liela loma, jo ne visus riepu rezultatīvos aspektus var novērtēt ar speciālu iekārtu palīdzību. Prezentācijas laikā tika veiktas vadāmības pārbaudes uz sausa un slapja ceļa seguma, turklāt tika izmantots ātruma ovāls.

Daudzi var uzskatīt, ka ātruma ovāls - tā vienkārši ir trase ar vienveidīgiem pagriezieniem, bet patiesībā tā ir augstu tehnoloģiju trase ar trim atsevišķām joslām, kurām katrai ir savs ātruma limits.

Maksimālais ātrums ir 210 km/h, un šajā trasē tiek vērtēta stabilitāte, vadāmība, komforts un ekonomiskums. Atsaucoties uz žurnālistu teikto, jaunās Maxxis nodrošina lielisku saķeri un ātri reaģē uz stūres pagriezieniem.

Uz slapjas virsmas varēja novērtēt to, cik labi riepas tiek galā ar ūdens novadīšanu nulles spiediena apstākļos. Pēc standarta ceļa situāciju imitācijas, vadītājs neliedza sev prieku nedaudz arī padriftēt.

Pēdējā testā tika vērtētas riepas, kad spiediens ir nulles līmenī. Tests tika sadalīts divās daļās - pirmajā pārdurtai riepai bija jānobrauc 80 km ar ātrumu 80 km/h, bet otrajā - vajadzēja noturēties pagriezienā ar slodzēm.
Tieši spēja nobraukt 80 km ar ātrumu līdz 80 km/h ļaus autovadītājam droši aizbraukt līdz vietai, kur varēs nomainīt riepu, un Maxxis bez problēmām tika galā ar šo uzdevumu.

Otrajā testa daļā automašīnā iesēdināja trīs pieaugušus cilvēkus, pēc tam vadītājs izbrauca uz trases, kas ietver sevī dažādu veidu pagriezienus. Tests parādīja, ka riepas var izturēt šķērsspēku, kas pārsniedz 0,5 G, bet vidējais ātrums bija 44 km/h. Nenotika nekādi starpgadījumi.

Maxxis Victra M36+ pieejamas ar diametru 16-18 collas un protektora platumu no 195 līdz 245 mm.

30.06.2017